Portugalia

Azi vreau să vă povestesc despre Portugalia, o țară colorată și plină de viață în care m-am bucurat să văd oameni prietenoși și relaxați.
Ca de obicei, ne-am planificat călătoria din timp. Cu 6 luni înainte, am cumpărat biletele de avion cu TAP Portugal (București – Lisabona și retur), cu aproximativ 250 de euro + 60 de euro un bagaj de cală achiziționat separat.
Plecarea din București a fost în jurul orei 18:00, traficul până la aeroport fiind destul de intens, iar supriza neplăcută a fost că în parcarea pe termen lung nu am mai găsit nici un loc liber. Din fericire, într-un final lucrurile s-au rezolvat 🙂
Zborul a durat în jur de 4 ore, iar din aeroportul din Lisabona, până la hotelul rezervat prin booking.com, am luat metroul. Am ales hotelul Sete Colinas, situat lângă gura de metrou Anjo, așa că nu a fost nevoie să ne plimbăm prea mult cu bagajele după noi în seara în care am ajuns.
Toată săptămâna am avut o vreme superbă, fiind un sfârșit călduros de toamnă. Dimineața și seara a fost mai răcoare, dar la amiază temperatura a depășit 30 de grade. În Lisabona am stat 2 zile, așa că am preferat să luăm un bus turistic ca să vedem cât mai multe obiective din capitala Portugaliei.
Lisabona este un oraș nou, cu arhitectură frumoasă, cu oameni prietenoși și mâncare gustoasă. Cel mai mare dezavantaj al acestui oraș mi s-a părut numărul mare de turiști – a fost dificil să facem o poză în care să nu apară niciun intrus 🙂
În Lisabona, recomand piața locală – Mercado da Ribeira, unde puteți savura preparate specifice gastronomiei portugheze și nu numai. Prețurile sunt ceva mai mari decât în alte piețe, dar și produsele sunt mai deosebite. Nu puteți rata minunatele pasteis de Nata, niște coșulete de foietaj umplute cu cremă de ou și pudrate cu zahăr și scorțișoară.
Cel mai mult mi-a plăcut în Lisabona plimbarea cu tramvaiul prin Bairro Alto, cu căsuțele colorate și rufele întinse pe sârmă. Atmosfera a fost una caldă, prietenoasă și familială. Iar pozele au curs una după alta…

IMG_8220IMG_8260IMG_8265

A treia zi am închiriat o mașină ca să mergem în Porto. Prima noastră oprire a fost în Sintra, un orășel împânzit de castele, în mijlocul unei rezervații naturale superbe. Fiind duminica, a fost atât de aglomerat încât n-am reușit să ajungem în vârful muntelui, la Palacio National da Pena, dar am fost mulțumită că am ajuns totuși în acest loc frumos.

Continuând drumul spre nord, ne-am oprit la un moment dat pe malul Oceanului Atlantic, în Nazare. Cunoscut mai ales de iubitorii de surf, această stațiune liniștită are o plajă cu nisip imensă și o panoramă.

Am ajuns târziu în noapte în Porto, un orășel renumit pentru căsuțele colorate de pe malul râului Douro.

Porto m-a surprins prin asemănarea izbitoare cu o atmosferă din Harry Potter. Umeazeală, întuneric, studenți îmbrăcați în haine negre, cu pelerine deasupra și clădiri gotice cu mulți vulturi sculptați în relief. Trecând peste partea aceasta oarecum sumbră a orașului Porto, veți vedea niște panorame superbe și vă veți relaxa în mulțimea de studenți și turiști ce se perindă în permanență în acest decor unic.

IMG_8450IMG_8475IMG_8373

După 2 zile de Porto, ne-am continuat aventura mergând spre sud, în regiunea Algarve. În drumul nostru spre Lagos, am trecut prin Viseu ca să luăm masa cu niște prieteni dragi. Acest orășel de munte e mai răcoros, aerul este curat și mâncarea mult mai ieftină decât în Lisabona și Porto. Aici am mâncat cele mai bune prăjituri portugheze: croissante făcute doar cu gălbenușuri, umplute cu ciocolată, biscuiți cu migdale și fursecuri fragede umplute cu gem de fructe.
După masa de prânz, ne-am gândit că o plimbare ar fi fost potrivită, așa că am trecut prin Coimbra, un oraș universitar renumit în Portugalia. Aici am simțit din nou emoțiile reînceperii unui an universitar, printre sutele de studenți veniți care de pe unde, plini de speranțe. Din nou, aceleași haine și pelerine negre mi-au atras atenția, haine pe care tinerii păreau să le poarte cu suspect de multă mândrie și entuziasm.
După această ultimă oprire, am mers aproximativ 4 ore pe autostradă până în Lagos. Taxele de autostradă pe această rută sunt destul de mari, ajungând aproximativ 30 de euro. Lagos este un oraș vechi, nu foarte cochet, dar spectaculos prin plajele sale deosebite. Din acest oraș, poți merge pe coastă, trecând prin numeroase stațiuni și orășele pitorești.

Stațiunea mea preferată a fost Portimao, un orășel întins cu hoteluri și construcții noi, îngrijit, cu o plajă enormă. Fiind sfârșitul lui septembrie apa era rece, dar din cele spuse de ceilalți, vara e un moment bun pentru o baie plăcută în ocean.

Închirierea mașinii de la Hertz a costat aproximativ 220 de euro, iar plata totală pentru autostrăzi (fiecare porțiune se taxează distinct) a ajuns aprox. 60 de euro. Există opțiune ca la închirierea mașinii, să se închirieze și un dispozitiv care să înregistreze automat aceste costuri, plata fiind lfăcută direct de pe card, după câteva săptâmâni.

Interesant este că dacă vreți să închiriați o mașină este mai ieftin dacă o ridicați și o returnați în același loc, decât dacă o închiriați din Lisabona și o lăsați în Porto, de exemplu.
Mâncarea de la restaurant are un preț sub media prețurilor din Europa de Vest, iar în supermarketuri se pot găsi produse tradiționale de bună calitate, la prețuri foarte mici. Deși nu există o varietate foarte mare, se găsesc totuși multe opțiuni grozave pentru cei care vor să se încadreze într-un buget mai mic.

Și un aspect foarte important de care am mereu grijă când plec în afara țării este să cumpăr o asigurare medicala de călătorie. În acest mod, mă asigur că nu îmi stric vacanța și nu mă aleg cu datorii nedorite în urma unui concediu. În plus, prefer să plătesc o sumă mică de bani pentru o asigurare ca să stau liniștită și să mă bucur de vacanța pe care mi-am planificat-o 🙂

Toate cazările din vacanța mea în Portugalia au fost făcute prin booking.com.

Booking.com

În concluzie, vă recomand tuturor Portugalia cu multă căldură, este o țară frumoasă și primitoare 🙂